x تبلیغات
آبنوس

مزیت های خرید کلید لمسی

 کلید لمسی نسل جدیدی از کلیدهای روشنایی است که با هدف کارکرد آسان، افزایش کارایی و زیباسازی تولید شده است. این کلیدها با لمس انگشت روشن یا خاموش می شوند و دیگر نیازی به فشردن آنها مانند کلیدهای مکانیکی سنتی نیست. این فناوری علاوه بر سهولت در خاموش یا روشن شدن چراغ ها، قابلیت های زیادی در نسل هوشمند خود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت و خرید کلید لمسی به خانه هوشمند آراز مراجعه کرده و از طریق تماس با کارشناسان فروشگاه محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

در زیر چند مورد از مزیت های خرید کلید لمسی مخصوصا کلید لمسی هوشمند را بیان می کنیم.

  • ظاهر زیبا: به لطف استفاده از مواد با کیفیت، ظاهری زیبا دارد و پنل روی کلید از شیشه سکوریت ساخته شده است.
  • کنترل از راه دور: شامل یک کنترل از راه دور است که شما می توانید کلیدها را از هر نقطه از خانه خود کنترل کنید.
  • کنترل توسط موبایل خود: با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی موبایل خود نصب می کنید، علاوه بر کنترل کلید داخل و خارج از خانه، می توانید سناریوها را بدهید و مطابق با سلیقه خود برنامه ریزی کنید.
  • کنترل پرده برقی: با کلیدهای لمسی، می توانید پرده های برقی و موتور پرده برقی و پرده های خانه خود را با کلید لمسی باز و بسته کنید.
  • دکمه کولر آبی: کنترل کولر آبی با عملکرد هوشمند از طریق ریموت کنترل و موبایل
  • ترموستات: کنترل فن کویل توسط تلفن همراه و ریموت کنترل و کلیه کلیدهای مورد نیاز در ساختمان
  • با نور پس زمینه LED برای استفاده و دید در شب هنگام خاموش بودن چراغ ها، کلیدهای لمسی به راحتی قابل مشاهده هستند.
  • امنیت کلیدهای لمسی: به لطف رله موجود در کلید هنگام روشن و خاموش کردن کلید هیچ جرقه ای ایجاد نمی کند و در صورت نشت گاز هیچ اتفاقی نمی افتد.
  • یکی دیگر از مزیت های خرید کلید لمسی، شیشه سکوریت ضد خش است که ظاهر مجلل خود را به مرور زمان حفظ خواهد کرد. محصولات مشابهی در بازار وجود دارد که از پلکسی گلاس استفاده می کنند و این محصولات بی کیفیت هستند زیرا با گذشت زمان علاوه بر از دست دادن ظاهر خود که نکته مهمی است و علاوه بر آن با گذشت زمان از کارایی آنها کاسته می شود.
  • تاچ خازنی: کلیدهای لمسی پارمیس دارای تاچ خازنی هستند که آخرین فناوری است که کمترین اصطکاک و عمر بیشتری را به آن می دهد اما کلیدهای لمسی مقاومتی موجود در بازار اصطکاک بالایی دارند و طول عمر کمتری دارند. ظرفیت خازنی را می توان از مقاومت به گونه ای تشخیص داد که لمس خازنی فقط نیاز به لمس دارد و با استفاده از هیچ جسمی کار نمی کند.

آیا نوسانات برق روی کلیدهای لمسی تأثیر می گذارد؟

بله، نوسانات روی تمام تجهیزات الکترونیکی اثر منفی می گذارد. اما شرکت پارمیس با توجه به افزایش تاکید بر تولید کلیدهای لمسی و استفاده از نیروهای متخصص برای رفع این مشکل راه حلی پیدا کرد و با افزودن قطعات و فناوری های جدید این مشکل را برطرف کرد.

کلید تاچ دو پل پارمیس
کلید تاچ دو پل پارمیس

 

آیا کلیدهای لمسی روی تجهیزات قدیمی قابل نصب هستند؟

بله، صرفاً به این دلیل که اکثر مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند که این کار برای خود سخت و پرهزینه است، اما اشتباه می‌کنند زیرا شما فقط باید کلیدهای سنتی را که قبلاً روی دیوار نصب شده‌اند باز کنید و آنها را با یک کابل کوتاه و یک کلید لمسی مختصر به هم وصل کنید.

دلایل استفاده از 3 پل و 4 پل به جای یک پل؟

قبلاً تعداد زیادی از کلیدهای تک پل برای روشنایی کنار هم در ساختمان ها استفاده می شد، بنابراین اگر شخصی به 5 یا 10 کلید برای روشنایی مکان خود نیاز داشت، باید از 5-10 کلید کنار هم برای کنترل آن استفاده کند. برای این کار علاوه بر اضافه کردن قوطی های زیاد، ظاهر خانه را نیز از بین می برند. برای حل این مشکل می توان از کلیدهای پارمیس استفاده کرد. کلید3 پل و حتی 2 کلید قابل استفاده است که بسیار شیک است. و بعلاوه تمامی کلیدها یکپارچه بوده و عملکرد صحیح و بهینه ای دارند.

چگونه کلیدهای لمسی را نصب کنیم؟

ابتدا کلید سنتی توسط یک برقکار یا یک فرد فنی با استفاده از فازمتر باز می شود، در اینجا لازم است سیم نول کلید را وصل کنید. پس از آن، سیم فاز در داخل ترمینال با علامت L قرار می گیرد، سیم خنثی از ترمینال N و برگشت ها به همان روش کد سنتی به هم متصل می شوند.

تعویض کلیدهای مکانیکی با کلیدهای لمسی چقدر طول می کشد؟

زمان تعویض کلیدهای لمسی زمان زیادی نمی برد. برای یک واحد حدودا 100 متری با تخصیص 20 کلید حدود نصف روز زمان می برد که زیاد به نظر نمی رسد.

کلید لمسی پرده
کلید لمسی پرده

 

چگونه استفاده از کلید لمسی باعث صرفه جویی در هزینه و انرژی می شود؟

اغلب مشاهده می شود که گاهی اوقات چراغ حیاط در شب یا در برخی پروژه ها روشن می ماند، در پروژه های دوبلکس چراغ طبقه پایین روشن می شود و اغلب آنها می گویند بعداً خاموش می کنیم یا نمی خواهند خاموشش کنند و چراغ تا صبح روشن می ماند علاوه بر خرابی لامپ، از نظر مصرف برق بسیار گران است. با فناوری پارمیس می توانید چراغ ها و تمام کلیدهای خانه خود را از هر نقطه از خانه خود یا زمانی که در مواقع اضطراری خانه خود را ترک می کنید کنترل کنید.

در خانه هوشمند آراز انواع کلید لمسی هوشمند با برند پارمیس و تویا موجود می باشد که با مراجعه به این فروشگاه می توانید محصول مورد نیاز خود را فراهم کنید.

فروش سیستم صوتی خانگی هوشمند در اصفهان

 سیستم صوتی خانگی هوشمند مزایای منحصر به فردی را برای خانه ها و ساختمان های مسکونی به ارمغان می آورد که می توان از آنها برای ایجاد محیطی لذت بخش برای همه ساکنان ساختمان استفاده کرد. بنابراین اعضای خانواده بسته به نیاز و علایق خود می توانند همزمان با انجام کارهای روزمره در فضاهای مختلف از گوش دادن به موسیقی لذت ببرند. بگذارید مادر هنگام آشپزی به موسیقی مورد علاقه اش گوش دهد یا در حین مطالعه پدر یا حتی کودکان می توانند با استفاده از آمپلی فایر هوشمند فیلم ها و بازی های هیجان انگیز را با صدایی با کیفیت بالاتر تماشا کنند.

برای خرید محصولات سیستم صوتی خانگی می توانید با مراجعه به خانه هوشمند آراز به ادرس www.digiaraz.ir و مشاهده انواع سیستم صوتی هوشمند خانگی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فروش سیستم صوتی خانگی هوشمند در اصفهان

در خانه هوشمند آراز فروش سیستم صوتی خانگی هوشمند در اصفهان با بهترین محصولات آمپلی فایر و اسپیکر صورت می گیرد.

برای تماس با خانه هوشمند آراز و نحوه خرید سیستم صوتی هوشمند می توانید با شماره 09134331139 تماس گرفته و از کارشناسان فروشگاه مشاوره بگیرید.

سیستم صوتی خانگی هوشمند بخشی تاثیرگذار از خانه هوشمند امروزی است که یک تجربه صوتی سه بعدی فراگیر، گوش دادن به امواج رادیویی، پادکست ها یا پخش صدا با دسترسی مبتنی بر برنامه، کنترل از راه دور و دکمه های لمسی را ارائه می دهد.

سیستم صوتی خانگی هوشمند به دلیل توانایی بارگذاری موسیقی در فضاهای ذخیره سازی سیستم، دستگاه های متصل مانند حافظه فلش، بلوتوث، کارت SD و ورودی AUX محبوب است. اسپیکر سقفی هوشمند بخش مهمی از این سیستم کامل است که به همراه آمپلی فایر هوشمند که وظیفه تقویت صدا، پردازش و افزایش کیفیت صدای خروجی را بر عهده دارد، توانسته اند به قابلیت ها و کاربردهای متعددی دست یابند.

فناوری صوتی هوشمند به دلیل گزینه های موجود در سیستم صوتی هوشمند است که نه تنها صاحبان خانه ها و ویلاها بلکه صاحبان هتل ها، کلوپ ها، مغازه ها و ادارات نیز خود را به این سیستم برای پیجینگ مجهز کرده اند.

انواع محصولات سیستم صوتی خانگی در خانه هوشمند آراز

برای ارائه عملکرد پیشرفته، سیستم صوتی هوشمند به تجهیزات متعددی مانند انواع بلندگوها و آمپلی فایرهای هوشمند نیاز دارد.

انواع بلندگو

بلندگوها یکی از مهم ترین اجزای یک سیستم صوتی هوشمند هستند و برای نمایش بهترین عملکرد در انواع مختلفی عرضه می شوند. از این تنوع موجود می توان به چهار دسته زیر اشاره کرد.

  • بلندگوی سقفی هوشمند: این اسپیکرها به دلیل اینکه در سقف نصب می شوند کاربردی ترند و بدون محدودیت در همه مکان ها قابل استفاده هستند. همچنین به راحتی در بالکن ها استفاده می شوند.
  • بلندگوهای ضد آب: این اسپیکرها برای پوشش در مکان های مرطوب طراحی شده اند. با کمک این بلندگوها می توانید صدا و موسیقی را به فضاهایی مانند حمام، استخر، سونا و جکوزی بیاورید و در چنین محیط هایی نیز از این مزیت بهره مند شوید. البته این اسپیکرها برای فضاهای باز و بدون سقف که امکان بارندگی و رطوبت وجود دارد نیز گزینه ایده آلی هستند.
  • بلندگوهای روکار: این باندها از ساده ترین نوع هستند و با نصب بر روی دیوارها و نزدیک تجهیزات صوتی و در فضاهای دورتر از طریق بلوتوث تولید و به بازار عرضه شده اند. طراحی ظاهری عالی باعث شد که طراحی داخلی ساختمان به هم نریزد و مورد علاقه بسیاری هستند.
  • بلندگوی سقفی توکار: این باندها بر روی سقف های کاذب، داخل دیوار و کناف اجرا می شود. این اسپیکرها کیفیت خوبی دارند، بنابراین علاوه بر سیستم صوتی خانه هوشمند، برای مسائل امنیتی مهم و حساس نیز بسیار مفید هستند.

آمپلی فایر لمسی یا تقویت کننده هوشمند

آمپلی فایر هوشمند در واقع یک قطعه الکتریکی است که کیفیت صدا را تنظیم می کند. یعنی می توانید صدای هر اتاق را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. به این ترتیب می توانید صدای بلندتری را در یک اتاق بشنوید و صدای آرام تری را در فضای دیگر بشنوید. تقویت کننده ها مجهز به ورودی AUX، USB و کارت SD هستند. از این ظرفیت، دسترسی به حجم بالایی از موسیقی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. رنگ های متنوع، نصب ساده و ظاهری زیبا از ویژگی های این ابزار است.

راهنمای خرید آمپلی فایر لمسی خانگی

با توجه به اهمیت آمپلی فایر خانگی هوشمند در سیستم صوتی، در این قسمت به نکاتی که در هنگام خرید این محصول باید در نظر گرفته شود، می پردازیم.

• تعداد بلندگوهای قابل اتصال

• متراژ تحت پوشش محل مورد نظر

• کارت SD، حافظه فلش و اتصال بلوتوث

• مجهز به ریموت کنترل

• قابلیت پخش ویدئو در مدل های پیشرفته تر

• قیمت مقرون به صرفه و متناسب با گزینه های موجود

• برند سازنده

کلام آخر

سیستم صوتی هوشمند برای خانه هایی که گوش دادن به موسیقی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی و آرامش آنهاست، ضروری است. با نصب این تجهیزات دیگر مجبور نیستید به کار وقت گیر تجهیز سیستم های صوتی برای مهمانی ها بپردازید، بلکه بیشترین پیشرفت را در داخل خانه خود دارید.

معرفی تبلت xvision XE1080w

ممکن است بخواهید روزانه به برنامه های آفیس روی تبلت خود دسترسی داشته باشید و بتوانید بدون هیچ محدودیتی از ویژگی های آن استفاده کنید. یا اگر می خواهید از برنامه های کوچک اما ضروری برای شغل یا رشته تحصیلی خود استفاده کنید. اما شاید برای استفاده از این سبک برنامه ها به قدرت سخت افزاری بالایی نیاز نداشته باشید و نخواهید هزینه زیادی برای تبلت آینده خود بپردازید. در این صورت، تبلت های ویندوزی مقرون به صرفه ممکن است یکی از بهترین انتخاب ها برای شما باشد.

تبلت Windows X Vision XE1080w دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی با وضوح 800 در 1280 است. این وضوح تراکم پیکسلی 149ppi را برای صفحه نمایش تبلت مورد نظر ما به ارمغان می آورد. از مهمترین مشخصات فنی این تبلت می توان به پردازنده 4 هسته ای با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز بر روی چیپست Intel Atom Z3735D، دو گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی و وب کم 2 مگاپیکسلی اشاره کرد. وجود اسلات microSD قابلیت افزایش حافظه را برای کاربران فراهم کرده است. این تبلت xvision به باتری 7900 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است.

در عین حال این تبلت ایکس ویژن از قابلیت USB OTG نیز پشتیبانی می کند تا کاربران بتوانند از طریق کابل مخصوصی که در جعبه دستگاه قرار دارد، فلش مموری ها یا سایر دستگاه های مجهز به USB را به این تبلت متصل کنند. این تبلت ویندوزی با داک کیبورد به بازار عرضه شد. علاوه بر کیبورد، لوازم جانبی دیگری مانند هدفون و کیف مخصوص در بسته بندی اصلی گنجانده شده است. 

مشخصات فنی محصول جدید Xvision

ابعاد: 10.4 × 172.5 × 258 میلی متر
وزن: 550 گرم
پردازنده: Intel Atom Z3735D چهار هسته ای 1.33 گیگاهرتز
حافظه داخلی: 32 گیگابایت حافظه داخلی - امکان نصب کارت حافظه
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی IPS LCD با نور پس زمینه LED - اندازه 10.1 اینچ - 800 x 1280 - تراکم پیکسل: 149 پیکسل در هر اینچ
امکانات ارتباطی: امکان اتصال به اینترنت از طریق وای فای - بلوتوث - USB - HDMI
دوربین: 2 مگاپیکسل - وب کم 2 مگاپیکسلی
سایر مشخصات: مایکروسافت ویندوز 8.1

ورودی/ خروجی:

میکرو HDMI
میکرو USB
کارت خوان MicroSD
جک هدفون
بلندگوی دوگانه استریو

مزایای تبلت Windows X Vision XE 1080:

پشتیبانی از عملکرد USB OTG
وجود داک کیبورد در بسته اصلی
دارای ویندوز 8.1
امکان نصب تمامی نرم افزارهای رایج ویندوز
وجود پورت Mini HDMI
یک اسلات microSD برای افزایش حافظه وجود دارد

معایب تبلت Xvision XE1080W:

میانگین شارژ باتری
عدم پشتیبانی از سیم کارت

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع تبلت ایکس ویژن به سایت نور استوک مراجعه نمایید. در این سایت می توانید محصولات دیگری مانند ورک استیشن استوک را مشاهده نمایید. برای اطلاع از قیمت و خرید ورک استیشن استوک اینجا را کلیک نمایید.

تفاوت پنل ips و پنل va

در این مقاله ابتدا در مورد پنل ها در مانیتور استوک و ویژگی هر کدام از این پنل ها صحبت می کنیم. با بیان ویژگی ها تفاوت پنل ips و va برای کاربران مشخص می شود.

تکنولوژی پنل

همانطور که گفته شد، بهتر است ابتدا خودتان بفهمید که برای چه هدفی می خواهید مانیتور استوک را تهیه کنید. مانیتور ممکن است بهترین گزینه برای یک کاربر باشد، در حالی که ممکن است گزینه خوبی برای کاربر شما به نظر نرسد.

 

انواع تکنولوژی ساخت صفحه نمایش

به طور معمول ما با سه فناوری زیر در مانیتورهای استوک روبرو خواهیم بود:

- پنل TN (Twisted Nematic).
- پنل VA (تراز عمودی)
- پنل IPS (سوئیچینگ درون هواپیما)

 

اگر کاربری شما معمولی است، پنل TN گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اما اگر شما یک طراح گرافیک هستید، به زاویه دید بالا و دقت رنگ بالا نیاز دارید. در این صورت بهتر است به دنبال مانیتوری با پنل IPS باشید. مانیتورهای دارای پنل IPS و VA رنگ ها را با دقت بسیار بالاتری نسبت به مانیتورهای دارای پنل TN نمایش می دهند. در مقابل، مانیتور با پنل TN زمان پاسخگویی سریع‌تری دارد، اما زاویه دید باریک‌تر و قیمت بهتری دارد. صفحه نمایش های معمولی اغلب مجهز به پنل های TN هستند و نیازهای روزانه کاربران را به خوبی برآورده می کنند.

ما انواع پانل ها را با توجه به معیارهای زیر مقایسه می کنیم:

-قیمت
-زاویه دید
-زمان پاسخ
-تضاد
-سطح سیاه
-تولید رنگ
-وضوح

 

کنترل پنلTN (Twisted Nematic)

کلمه TN مخفف Twisted Nematic است که مخفف تابع درهم ریختگی کریستال های مایع است. این فناوری که یکی از قدیمی ترین فناوری های نمایشگر است، حرکت کریستال مایع را با استفاده از ولتاژ کنترل می کند. به گونه ای که ولتاژ ورودی، آرایش ذرات ریز کریستال را برای نمایش تصویر تغییر می دهد. در این پانل ها، مولکول های کریستال با زاویه 90 درجه کنار هم قرار می گیرند تا نور از آن عبور کند. این کریستال ها با اعمال ولتاژ به آرایش قبلی خود باز می گردند و از عبور نور جلوگیری می کنند. به این ترتیب صفحه نمایش قادر به نمایش تصاویر می باشد.

همانطور که قبلا گفتیم پنل های TN یکی از قدیمی ترین پنل ها هستند. کیفیت تصویر این پنل ها نسبت به سایر پنل های این لیست پایین تر است. همچنین به دلیل طیف رنگی باریک و محدود، این پنل ها فاقد قابلیت نمایش دقیق رنگ ها هستند. هر پیکسل از این پنل ها تنها می تواند 6 بیت روشنایی نمایش دهد.

به دلیل کنتراست بالا، پنل های TN دارای محدودیت زاویه دید بالایی نیز هستند. یعنی صفحه نمایش مانیتور این پنل ها از زوایای مختلف رنگ و نور یکسانی نخواهد داشت. اگر به مانیتورهای ارزان قیمت لپ تاپ دقت کنید، متوجه می شوید که در هنگام تغییر زاویه دید یا باز و بسته شدن لپ تاپ، روشنایی رنگ کم یا زیاد می شود. در واقع، زمانی که زاویه دید بیننده تغییر می کند، رنگ ها متفاوت به نظر می رسند.

همانطور که گفته شد، پنل های TN بدترین انتخاب برای کاربرانی است که به دقت رنگ و کیفیت بالا نیاز دارند. این مانیتورها برای کاربران عادی که فعالیتشان محدود به وبگردی، آفیس، موسیقی و غیره است کافی است.

علاوه بر این، با وجود نرخ تازه سازی بالا و قیمت مقرون به صرفه، این پنل ها برای گیمرهای مقرون به صرفه مناسب هستند. اما کسانی که با دقت رنگ بالا سر و کار دارند مانند فعالان در زمینه ویرایش تصویر، طراحی، گرافیک و ... از خرید این پنل ها خودداری کنند.

 

کنترل پنل VA (تراز عمودی)
 

VA که مخفف عبارت Vertical Alignment است، همان فناوری پنل‌های TN است، با این تفاوت که کریستال‌های مایع ساختاری عمودی دارند. به دلیل ساختار متفاوت پنل های VA، نسبت کنتراست بالا و دقت رنگ بهتری دارند.

پنل های VA دارای طیف رنگی بالاتری هستند و محدودیت زاویه دید ندارند. بنابراین انتخاب خوبی برای کسانی است که به دقت رنگ اهمیت می دهند.

تنها نقطه ضعف این پنل ها سرعت پاسخگویی بسیار پایین آنهاست. بنابراین، این پنل ها ممکن است برای گیمرها، به خصوص آنهایی که بازی های آنلاین رقابتی انجام می دهند، انتخاب خوبی نباشند.

از پرفروش ترین، محبوب ترین و شناخته شده ترین پنل های دنیای مانیتور، VA است که می توان آن را به عنوان گزینه ای بین دو مدل دیگر در نظر گرفت. بهترین کنتراست در این پنل ها وجود دارد و زاویه دید نیز مطلوب است. از نظر قیمت، پنل های VA عموما در میانه بازار قرار دارند.

 

کنترل پنل IPS (سوئیچینگ درون هواپیما)

پنل های IPS یا In-Plane Switching فناوری نسبتا جدیدی در تولید نمایشگرهایی هستند که قیمت بالاتری دارند. همانند دو پنل قبلی، این پنل ها از کریستال برای نمایش تصویر استفاده می کنند. اما چینش این کریستال ها در پنل های IPS به صورت افقی است.

به این ترتیب پراکندگی نور در نمایشگر رنگی مشکی کاهش می یابد و مانیتور تصویر واضح تری با رنگ های طبیعی تری ارائه می دهد. دقت رنگ و وضوح دید نمایشگرهای IPS با تغییر زاویه دید کاربر کاهش نمی یابد و از هر زاویه ای تصویری زنده و طبیعی ارائه می دهد.

این پنل ها نسبت کنتراست کمتری دارند، اما به دلیل توانایی در تولید رنگ های مشکی واقعی تر، تصاویر واضح تری را ارائه می دهند. در پنل های IPS، 8 بیت به هر سایه قرمز، سبز و آبی اختصاص داده می شود که رنگ های واقعی 24 بیتی را تشکیل می دهند. در واقع پنل های IPS ظرفیت نمایش 16.7 میلیون رنگ را دارند.

از رایج ترین و پرطرفدارترین فناوری های مورد استفاده در تلفن های همراه، پنل مانیتور IPS است که تصویر را بسیار واقعی تر از TN نمایش می دهد. زاویه دید بهتر است و در نهایت می توانید صفحه نمایش را از هر زاویه ای بدون مشکل ببینید. در واقع می توان گفت که دید 180 درجه ای خواهید داشت. البته این مانیتورها نسبت به مدل های قبلی یک مشکل داشتند و آن افت میزان پاسخگویی بود.

از نظر قیمت، اگر به دنبال خرید یک مانیتور دست دوم میان رده یا میان رده با شرایط ایده آل هستید، معمولا پنل IPS بهترین گزینه است. هزینه ساخت این پنل بسیار بالاتر از نوع قبلی است.

در سایت نور استوک علاوه بر مانیتور دیگر محصولات از جمله کیس استوک موجود می باشد. کیس استوک نسل 8 یکی از این محصولات می باشد که برای مشاهده اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

راهنمای خرید مانیتور استوک و دست دوم

مانیتور یکی از مهم ترین اجزای یک سیستم کامپیوتری است که لذت استفاده را چندین برابر می کند. در واقع دستگاهی که اطلاعات ویدئویی و گرافیکی تولید شده توسط کامپیوتر را از طریق کارت گرافیک نمایش می دهد، قطعا باید کیفیت خوبی را در اختیار کاربر قرار دهد. در این مقاله قصد داریم به ویژگی های مهم مانیتورها به ویژه «نمایشگر استوک» بپردازیم و بهترین ویژگی ها را برای انتخاب یک مانیتور موثر فهرست کنیم.

افزایش روزانه قیمت کالاهای دیجیتال به ویژه محصولات کامپیوتری، خرید مانیتور جدید را مستلزم هزینه های گزافی کرده است. از آنجایی که مانیتور استوک توسط کشورهای اروپایی و آمریکایی سفارش داده شده است، با ساخت عالی و قیمت مقرون به صرفه همراه بوده و در شرایط فعلی بازار بهترین جایگزین برای خرید مانیتور جدید خواهد بود.

برای بهبود عملکرد کار باید از یک مانیتور با کیفیت بالا استفاده کرد. پیشنهاد برای آنها استفاده از مانیتور دست دوم است. در مقاله راهنمای خرید مانیتور استوک به نکاتی که در هنگام خرید مانیتور دست دوم باید در نظر گرفته شود آشنا می کنیم.

خرید مانیتور استوک و کارکرده مستلزم بررسی شرایطی است که در این مقاله به نکات مهم می پردازیم. اولین و مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید مانیتور استوک باید به آن توجه کنید، سلامت تصویر نمایشگر است. برای اطمینان در پایان در این مورد به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

راهنمای خرید مانیتور استوک و مانیتور دست دوم

فاکتورهای مهم برای خرید مانیتور:

- نوع کاربری
- اندازه صفحه نمایش
- نوع صفحه نمایش (LED، LCD)
- وضوح تصویر
- فناوری پنل
- نسبت تصویر
- کانکتورهای پورت ارتباطی
- زمان پاسخگویی
- نرخ تجدیدیا بروزرسانی
- نسبت کنتراست
- پایه مانیتور
- استانداردهای زیست محیطی

نوع کاربری

بسیار مهم است که در همان ابتدا مشخص کنید که برای چه هدف، برنامه و کاری می خواهید مانیتور بخرید. استفاده معمولی، تجاری، بازی، رندر و طراحی برخی از انواعی هستند که می توانید خرید خود را قبل از تصمیم گیری در مورد مانیتور دسته بندی کنید. طبیعتاً کاربرانی که می خواهند ساعات طولانی را پشت سیستم بگذرانند باید عوامل ضد تابش نور و کیفیت تصویر بالا را در اولویت قرار دهند.

مانیتور معمول (کاربری عمومی)

مانیتورهای رایج بازار(معمول) برای استفاده عمومی و کارهای روزمره طراحی شده اند. مرور گرافیک ها، پیمایش در متن و اجرای برنامه ها را می توان در خانه ها یا اداره ها بیش از هر جای دیگری یافت. این دسته از مانیتورها عمدتاً برای اجرای برنامه های مایکروسافت آفیس، مرورگرهای وب یا برنامه های رایانه ای که نیازی به پردازش گرافیکی سنگین ندارند استفاده می شود. به همین دلیل، معمولاً می‌توانید تشخیص دهید که کدام مانیتورها برای استفاده عمومی مناسب هستند، بر اساس قیمت نسبتاً پایین. از آنجایی که این محصولات از بودجه های مقرون به صرفه پشتیبانی می کنند، کامپیوتر شما برای استفاده صحیح از این مانیتورهای استاندارد نیازی به مشخصات پیشرفته یا ارتقاء به روز نخواهد داشت.

مانیتور حرفه ای

اگر شما یک طراح، عکاس، فیلمبردار و به طور کلی یک هنرمند در حوزه دیجیتال هستید و خالق محتوایی جذاب و گیرا خواهید بود، لازم است بدانید که یک مانیتور حرفه ای چه چیزی می تواند به شما ارائه دهد. چه در حال طراحی چیزی برای نمایش در چاپ (یا در یک وب سایت) باشید، دریافت رنگ (و در نتیجه محیط خلاقانه) مناسب می تواند مسلم تلقی شود.

اگر تصمیم دارید هزینه ها را کاهش دهید و به سراغ مانیتورهای ارزان قیمت بروید، رنگ هایی که ممکن است هنگام تکمیل پروژه در ذهن داشته باشید ممکن است در سایر صفحه نمایش ها کاملاً متفاوت به نظر برسند. البته، شما باید قبلاً دستگاهی داشته باشید که قادر به اجرای برنامه هایی مانند Adobe Photoshop یا Apple Final Cut Pro باشد.

مانیتور بازی(گیمینگ)

مانیتورهای بازی باید سریع باشند. "سریع" در اصطلاح مانیتور به نرخ تازه سازی و زمان پاسخگویی هر صفحه اشاره دارد. نرخ رفرش اکنون به 240 هرتز رسیده است، به این معنی که تصاویر بازی شما با سرعت 240 فریم بر ثانیه (که بسیار روان است!) ارائه می شود. زمان‌های نمایش می‌تواند در تعیین اینکه آیا نرخ تازه‌سازی مانیتور خوب است یا خیر، بسیار مهم است، زیرا سرعت تغییر رنگ‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. در حال حاضر، سریعترین زمان پاسخگویی در یک مانیتور 1 میلی ثانیه (ms) است.

همانطور که ذکر شد، مانیتورهای بازی ممکن است دارای فناوری "همگام سازی تطبیقی" نیز باشند که با تطبیق نمایشگر با خروجی نرخ تازه سازی فریم توسط کارت گرافیک شما، عملاً پارگی و لکنت را از بین می برد.

اندازه صفحه نمایش

نوع کاربری شما ارتباط نزدیکی با اندازه صفحه نمایش دارد. اما فضای دسکتاپ و میزان بودجه ای که برای خرید مانیتور در نظر گرفته اید نقش بسزایی در انتخاب سایز صفحه نمایش شما خواهد داشت. در کارهایی مانند طراحی، برنامه نویسی، بازی و ... به دلیل اهمیت و حساسیت کار، اندازه صفحه نمایش نقش بسزایی دارد. وضوح بالاتر با اندازه صفحه نمایش بزرگتر انتخاب حرفه ای ها است.

ابعاد و اندازه صفحه نمایش شاید اولین چیزی باشد که در ذهن کاربران می ماند. هر چه اندازه و ابعاد بزرگتر باشد، تجربه کار با مانیتور بهتر است. اما باید توجه داشت که ابعاد بسیار بزرگ در فاصله نزدیک نیز محدودیت های خاص خود را دارد.

امروزه مانیتورهای استوک به طور کلی در سایزهای 17 تا 27 اینچ در بازار ایران موجود است. اندازه مانیتور به قطر صفحه نمایش اشاره دارد. این مقدار بر حسب واحد اندازه گیری (اینچ) بیان می شود. قیمت مانیتور ارتباط مستقیمی با اندازه مانیتور دارد.

نوع صفحه نمایش (LED، LCD)

یک صفحه نمایش LED اساساً همان صفحه نمایش LCD با نور پس زمینه متفاوت است. صفحه نمایش های LED از بسیاری جهات شبیه به صفحه نمایش های LCD هستند. LED ها همچنین از فناوری نمایش کریستال مایع استفاده می کنند. تنها تفاوت آنها در منبع نور پس زمینه آنها است که برای LCD ها، لامپ های فلورسنت و دیودهای ساطع نور برای LED ها استفاده می شود.

تکنولوژی LED کمترین مصرف انرژی را دارد. یکی از ویژگی‌های اصلی صفحه‌نمایش LED طول عمر بیشتر، وضوح تصویر بهتر، خواندن سریع‌تر تصویر و وزن سبک‌تر صفحه نمایش است. در نتیجه قیمت نمایشگرهای ال ای دی بیشتر از نمایشگرهای LCD است.

وضوح تصویر

یکی از مهمترین مواردی که در یک مانیتور استوک با صفحه نمایش باید در نظر گرفته شود رزولوشن است. رزولوشن یا وضوح تصویر توانایی نمایش تعداد مشخصی پیکسل در تصویر است که هر چه اعداد رزولوشن بالاتر باشد کیفیت تصویر بهتر است.

مانیتورها از تراکم پیکسل های مختلفی تشکیل شده اند که منجر به تفاوت در وضوح آنها می شود. به عنوان مثال برخی از مانیتورها دارای رزولوشن 480 در 640 و برخی دارای رزولوشن 720 در 1280 یا 1080 در 1920 هستند به عنوان مثال وضوح تصویر 1080 در 1920 به این معنی است که صفحه نمایش 1920 پیکسل عرض و ارتفاع 1080 پیکسل است. عدد اول تعداد ستون‌های پیکسل و عدد دوم نشان‌دهنده ردیف پیکسل است، هرچه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد وضوح تصویر بالاتر است. در نتیجه، هر مانیتور استوک یا کارکرده ای که تراکم پیکسلی بالاتری دارد، وضوح بالاتری نسبت به مانیتور اینچی مشابه خود دارد. پیشنهاد می کنیم مانیتوری را انتخاب کنید که دارای رزولوشن (Full HD) باشد.

پورت های ارتباطی

مانیتور استاندارد با درگاه HDMI جذاب ترین گزینه برای کاربران امروزی است. به دلیل اتصال به کنسول های بازی، لپ تاپ ها و دستگاه های جدید امروزی، این پورت بیشترین محبوبیت را در بین کاربران دارد.

یکی از فاکتورهای مهم در خرید استوک و مانیتور دست دوم وجود طیف وسیعی از درگاه های ارتباطی است. پورت های متنوع اتصال به دستگاه های مختلف را آسان می کند. مانیتورهای قدیمی تنها یک پورت آنالوگ VGA را برای انتقال تصاویر در اختیار کاربران قرار می دادند، اما با پیشرفت تکنولوژی، وجود پورت های دیجیتالی مانند DVI، DisplayPort، HDMI در مانیتورها بیش از پیش احساس شده است. طبیعتاً باید از خروجی های دیجیتال برای نمایش تصاویر با کیفیت بالا استفاده کرد.

وجود پورت USB به صورت HUB، پورت های ورودی و خروجی بلندگو، وجود بلندگوی داخلی در مانیتور و وب کم از ویژگی های جالب این مانیتور اصلی خواهد بود.

تکنولوژی پنل

همانطور که گفته شد، بهتر است ابتدا خودتان بفهمید که برای چه هدفی می خواهید مانیتور استوک را تهیه کنید. مانیتور ممکن است بهترین گزینه برای یک کاربر باشد، در حالی که ممکن است گزینه خوبی برای کاربر شما به نظر نرسد.

انواع تکنولوژی ساخت صفحه نمایش
به طور معمول ما با سه فناوری زیر در مانیتورهای استوک روبرو خواهیم بود:

- پنل TN (Twisted Nematic).
- پنل VA (تراز عمودی)
- پنل IPS (سوئیچینگ درون هواپیما)

نسبت تصویر

نسبت تصویر، نسبت‌های افقی و عمودی یک تصویر را توصیف می‌کند که به صورت دو عدد از هم جدا شده با یک دو نقطه بیان می‌شود - مانند X:Y. به عنوان مثال، نسبت تصویر 16:9 به ما چه می گوید؟ 16:9 یک تصویر صفحه نمایش با عرض 16 واحد و طول 9 واحد است.

مانیتورهای قدیمی اولیه مربعی بودند و نسبت تصویر 4:3 با عرض کمی بیشتر از ارتفاع داشتند. امروزه نسبت تصویر 16:9 رایج ترین نسبت تصویر در جهان است و به عنوان HDTV با صفحه عریض نیز شناخته می شود. این نسبت نقطه مشترک تمامی استانداردهای آمریکایی، اروپایی و ژاپنی بوده است. پذیرش جهانی انتخاب یک صفحه نمایش عریض نیز بر اساس این نسبت ابعاد است.

زمان پاسخ

زمان پاسخگویی زمانی است که طول می کشد تا مانیتور شما از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کند. اساساً این ویژگی با اندازه گیری زمان تغییر رنگ مانیتور از سفید به سیاه و برگشت به سفید که چند میلی ثانیه است اندازه گیری می شود.

نرخ بروز رسانی

نرخ تازه سازی تصویر تعداد دفعاتی است که تصویر یا فریم در هر ثانیه به روز می شود. هر چه این مقدار بیشتر باشد، حرکات نرم تر است. به عنوان مثال، نرخ تازه سازی 60 هرتز به این معنی است که تصویر مانیتور استوک 60 بار در ثانیه به روز می شود. هرچه تعداد رفرش ها بیشتر باشد، حرکت روی صفحه نمایش نرم تر خواهد بود.

فناوری های G-Sync و FreeSync

فناوری های G-Sync و FreeSync به ترتیب توسط NVIDIA و AMD برای حل مشکل پارگی صفحه نمایش در نسل جدید ارائه شدند. این زمانی اتفاق می افتد که تعداد فریم های تولید شده توسط کارت گرافیک شما با مانیتور شما هماهنگ نباشد.

این بدان معناست که تعداد فریم های تولید شده توسط کارت گرافیک و زمان پاسخگویی مانیتور مضربی دقیق از یکدیگر نیستند. در این حالت چیزی که به آن پاره شدن تصویر می گویند رخ می دهد که به معنای پاره شدن تصویر نمایش داده شده توسط تصویر بعدی یا قبلی است.

برای حل این مشکل انویدیا و AMD به عنوان اصلی ترین تولیدکنندگان کارت گرافیک با تولیدکنندگان مانیتور همکاری کردند که نتیجه آن ارائه مانیتورهایی با فناوری G-Sync یا FreeSync بود.

فناوری FreeSync AMD هیچ هزینه اضافی به قیمت پایه مانیتور اضافه نمی کند. در واقع، درست مانند کارت های گرافیک خود، قیمت ارزان تری را به کاربران ارائه می دهد. در حالی که فناوری G-SYNC انویدیا چیزی بین 100 تا 150 دلار به قیمت پایه مانیتور برای امتیاز استفاده از این فناوری شخص ثالث اضافه می کند.

نسبت کنتراست

کنتراست، یا به طور خاص نسبت کنتراست، یک شاخص نسبی برای مقایسه تفاوت بین روشن ترین سفید و تیره ترین سیاهی است که یک مانیتور استوک می تواند در مجاورت نزدیک نشان دهد. این شاخص در واقع توانایی صفحه نمایش در ایجاد حداکثر کنتراست بین سفید و سیاه در تصاویر را نشان می دهد. یعنی یکی از عوامل اصلی کیفیت و وضوح تصویر.

در واقع صفحه نمایش هایی با نسبت کنتراست بالا می توانند صحنه هایی را با روشن ترین رنگ سفید و تیره ترین رنگ مشکی نمایش دهند. هر چه این تفاوت بیشتر باشد کنتراست تلویزیون بیشتر می شود و در نتیجه تصاویر واقعی تری را مشاهده خواهید کرد.

پایه مانیتور

پایه مانیتور ارگونومیک کار با صفحه نمایش را راحت می کند. حتی برخی از پایه ها به شما امکان مدیریت کابل را می دهند. تنظیمات اولیه (ارتفاع، شیب و چرخش) هر دو مانیتور اصلی و دست دوم می تواند فشارهای فیزیکی یک روز کاری طولانی را برای کاربران کاهش دهد.

استانداردهای زیست محیطی

وجود بالاترین استانداردهای زیست محیطی در مانیتور استوک به شما این امکان را می دهد که با خیالی آسوده انتخابی مطمئن و پایدار داشته باشید. مانیتورهای استوک تایید شده الزامات مصرف انرژی بهینه EPA را در حالت‌های روشن، خواب و خاموش برآورده می‌کنند. به عنوان مثال، مانیتورهایی با برچسب ENERGY STAR® 25 درصد از گزینه های استاندارد بازار کارآمدتر انرژی هستند.

استاندارد TCO که برای میزان تابش مجاز توسط صفحه نمایش و دستگاه های محاسباتی مختلف است. این استاندارد میدان های الکتریکی و مغناطیسی، اشعه ایکس ایجاد شده توسط لامپ تصویر مانیتورها را بررسی می کند. گواهی TCO برای صفحه نمایش امن ارائه شده است.

گرین مانیتور سازگار با محیط زیست است و گواهینامه های زیست محیطی پیشرو در صنعت مانند RoHS، ENERGY STAR و EPEAT® Gold را دریافت کرده است.

راهکار تست مانیتور استوک

مهمترین قسمت انتخاب و خرید مانیتور استوک و کارکرده سلامت تصویر صفحه نمایش است. در اینجا، راه حل های تست نظارت بر موجودی را بررسی می کنیم. 1- تست پیکسل سوخته 2- تست نقطه ای 3- تست نور 4- تست قطعی

تست پیکسل سوخته
برای این کار می توانید با نمایش تصاویر با پس زمینه با رنگ های مختلف با استفاده از نرم افزار (Paint) موجود در ویندوز، مانیتور را تست کنید. به عنوان مثال، تصاویری از رنگ های زرد، آبی، سبز، سفید و سیاه ایجاد کنید و تصاویر را یکی پس از دیگری تماشا کنید. اگر رنگ‌های تیره یا ناهماهنگی در جایی روی صفحه مشاهده کردید، به این معنی است که پیکسل سوخته است.

تست (نقطه ای)
این تست به شما نشان می دهد که صفحه نمایش دارای هاله یا نقاط سفید است. برای این کار پس زمینه را سفید کنید و تصاویر روی آن را بررسی کنید. هر جا تناقضی وجود داشته باشد، به این معنی است که پیکسل سوخته است.

تست نور مانیتور
ابزار خاصی برای تشخیص نور یا نور کم وجود ندارد. می توانید تشخیص دهید که نور در تصویر ضعیف است، اما فروشنده یا شخص دیگری شرایط را طبق معمول ارائه می دهد. در اینجا شما تصمیم گیرنده هستید، بنابراین می توانید نور را از طریق (Power Setting) یا (Power Option) تعیین و آزمایش کنید.

تست قطعی
یکی از مشکلات را می توان قطع و وصل مداوم مانیتور دانست. این مشکل ممکن است به دلیل نقص یا اتصال در کابل ریبون (کابل ویدئو LED - کابل ریبون) ایجاد شود. کابل ریبون وظیفه ارسال تصویر از مادربرد به مانیتور را بر عهده دارد. برای تست در این حالت می توانید مانیتور را چندین بار باز و بسته کنید و توجه داشته باشید که مانیتور به حالت خواب نرود، در این صورت اگر تصویر متوقف شود به این معنی است که کابل فلت مشکل دارد.

اگر هدف شما از خرید مانیتور استوک فقط استفاده از پخش کننده فیلم و موسیقی یا انجام کارهای ساده خانه است، نیازی به خرید یک مانیتور خیلی خاص با قیمت بسیار پایین ندارید. مانیتور با امکانات ساده گزینه مناسبی برای شماست و باید به صرفه تصمیم بگیرید در حالی که همین مانیتور گزینه مناسبی برای یک طراح گرافیک نخواهد بود. یک طراح گرافیک شاغل به صفحه نمایشی نیاز دارد که کیفیت تصویر بالایی را ارائه دهد و بتواند رنگ ها را واضح و واقعی نشان دهد و حداقل 24 اینچ باشد. یا اگر یک گیمر حرفه ای هستید، باید به نرخ تازه سازی و زمان پاسخ مانیتور استوک خود توجه کنید تا به اندازه کافی سریع باشد.

اگر به دنبال فروشگاهی هستید که بتوانید با خیالی آسوده و با خیال راحت مانیتورهای دست دوم را خریداری کنید، می توانید به صفحه محصولات فروشگاه اینترنتی نور استوک مراجعه کنید و از محصولات نور استوک و هزاران اطلاعیه دیگر دیدن کنید.

همینطور برای خرید لپ تاپ استوک می توانید اینجا را کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد لپ تاپ استوک مشاهده نمایید.

معرفی رم 8 گیگ ddr3 استوک

رم نوعی حافظه موقت است که اطلاعات قبل از پردازش در آن ذخیره میشود که با هر بار خاموش شدن دستگاه به طور کامل پاک شده و با روشن کردن مجدد دستگاه دوباره بارگزاری می شود . در واقع فایل هایی که با آن کاردارید همواره از رم خوانده می شوند . حتی سیستم عامل (ویندوز و...) هم برای اجرا از رم استفاده می کند. برنامه هایی که در هارد یا حافظه بلند مدت ذخیره کرده اید برای اجرا بر روی رم نوشته می شوند تا برای استفاده در سی پی یو آماده باشند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه مقدار رم برایتان کافی است؟ 

رم‌های مدرن DDR SDRAM نامیده می‌شوند و در دو دهه گذشته از چهار نسل این رم‌ها در کامپیوتر‌ها استفاده شده است. DDR ،DDR2 ،DDR3 و DDR4 از نسل‌های DDR SDRAM هستند. کامپیوتر‌های امروزی از نسل چهارم حافظه رم (DDR4) استفاده می‌کنند، DDR4  از نسل‌های قبل از خود سریع‌تر است و کیفیت بیشتری دارد و استفاده از این حافظه رم برای سیستم های گیمینگ، بسیار کاربردی است. لازم به ذکر است که رم های DDR4 با مادربرد‌های قدیمی سازگاری ندارند، همچنین رم‌های قدیمی با مادر برد‌های جدید، هم خوانی ندارند.

در این مقاله قصد داریم رم ddr3  را معرفی کنیم. رم کامپیوتر Ram DDR3 (استوک) یک حافظه (حافظه دیتای دو برابر نوع سه حافظه) دستیابی تصادفی پویا همزمان است که از سال 2007 مورد استفاده قرار گرفته است.

این تکرار به روزرسانی شده و یک جانشین سرعت بالاتر در حافظه های DDR و DDR2 است. حافظه DDR پاسخی به محدودیتهای فناوریهای حافظه قبلی ( عمدتاً SDRAM یا حافظه دسترسی تصادفی پویا همزمان ) بود و به اطلاعات اجازه می داد تا تقریباً دو برابر SDRAM حرکت کنند.

با توسعه فناوری ، DDR خیلی زود منسوخ شد و DDR2 پدیدار شد. این به دنبال حافظه DDR3 و اکنون رم DDR4 بود. تفاوت بین حافظه DDR3 و پیشینیان آن در ولتاژهای سیگنالینگ آن ، زمان بندی و همچنین میزان انتقال داده مشاهده می شود.

این کار باعث افزایش سرعت پهنای باند و با فرکانس ساعت حافظه 100 مگا هرتز ، حداکثر سرعت انتقال 6400 مگابایت در ثانیه می شود.

 رم 8 گیگ ddr3 معمولا برای امور دفتری و مهندسی در سطوح مختلف پر حجم و کم حجم از جمله اتوکد و... ، باز کردن بیش از 30 صفحه وب بروزر ، ویرایش بیش از 10 عکس با حجم متوسط ، بازیهای با گرافیک متوسط در صورتی که کارت گرافیک توانایی آن را داشته باشد ، و طبیعتا کلیه کارهایی که رم 4 گیگ توانایی آنرا دارد ، مناسب است. در فروشگاه نور استوک رم 8 گیگ ddr3 استوک با اعتبار ضمانت و تمیزی کالا به فروش می رسد.

مادربرد و پشتیبانی از تعداد اسلات رم

 هر مادربرد از تعداد مشخصی اسلات RAM پشتیبانی می کند، به عنوان مثال: 

مادربرد Mini-IT: از دو اسلات رم پشتیبانی می کند. 

مادربردهای ATX و Micro-ATX: از چهار اسلات RAM پشتیبانی می کنند. 

مادربرد EATX: از هشت اسلات رم پشتیبانی می کند که حتی برای سیستم های بازی نیز بسیار زیاد است. با دانستن همه اینها، باید مشخصات مادربرد خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مادربرد شما چه مقدار RAM را پشتیبانی می کند.

تفاوت رم دسکتاپ و رم لپ تاپ

در لپ تاپ‌ها و کامپیوتر‌های شخصی از انواع مختلفی حافظه رم، استفاده می‌شود. تفاوت آن‌ها در شکل، اندازه و مشخصات کانکتور‌ها است که از طریق آن با مادر برد ارتباط برقرار می‌کنند. لپ تاپ‌ها از ماژول حافظه داخلی دو خطی کوچک(SO-DIMM) استفاده می‌کنند و کامپیوتر‌های شخصی از ماژول حافظه دو خطیDIMM که بهUDIMM هم معروف است، استفاده می‌کنند.

مزیت اصلی DDR3 SDRAM نسبت به سلف فوری آن ، DDR2 SDRAM ، توانایی آن در انتقال داده ها با دو برابر سرعت (هشت برابر سرعت آرایه های حافظه داخلی آن) است و باعث می شود پهنای باند بالاتر یا نرخ اوج داده ها بالاتر باشد.

با دو انتقال در هر چرخه سیگنال ساعت چهار برابر ، یک ماژول DDR3 64 بیتی عرض ممکن است به یک سرعت انتقال تا 64 برابر سرعت ساعت حافظه دست یابد.

در فروشگاه نور استوک علاوه بر رم محصولات دیگری از جمله مانیتور با پورت hdmi موجود است که برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مانیتور با پورت hdmi اینجا را کلیک نمایید.

مانیتور استوک دل بخریم یا اچ پی؟

 مانیتور استوک به صفحه ای گفته می شود که از نظر کارکرد در حالت نو یا کارکرده بوده و مانیتور دست دوم محسوب می شود. مانیتورهای استوک معمولاً از برندهای اصلی اروپایی و آمریکایی مانند Dell و HP تهیه می شوند که دارای گواهینامه های کیفیت متفاوتی هستند. بسیاری از مدل های مانیتور کارکرده یا استوک کاربرد صنعتی و تجاری دارند که با گذشت زمان خراب نمی شوند. البته مانیتورهای اروپایی کارکرده با مشخصات حرفه ای نیز یافت می شود، بنابراین اگر قیمت نسخه آکبند 20 میلیون تومان باشد، نسخه استوک آن را می توان تا 5 میلیون تومان در بازار خریداری کرد، به همین دلیل این مانیتورها عموما  به عنوان مانیتور استوک ارزان قیمت شناخته می شود.

مانیتورهای استوک اچ پی، مانیتورهای دل معمولاً تقاضای بالاتری نسبت به برندهایی مانند ایسر، فوجیتسو و غیره دارند.

شما می توانید مانیتورهای استوک و دست دوم را در سایت های مختلف خریداری کنید. سایت نور استوک قیمت های مناسبی دارد، بنابراین توزیع ما عمدتاً به بازاریان است. خرید مانیتور استوک نسبت به خرید مانیتور آکبند مقرون به صرفه تر است و مانیتور استوک از کیفیت بالاتری برخوردار است. بیشترین خرید و فروش مانیتورهای دل، اچ پی و لنوو در شهرهای شیراز، اصفهان، گناوه و تهران است که معمولا 24 اینچ، 22 اینچ، 20 اینچ و 19 اینچ هستند. برخی از مدل های دارای ورودی HDMI معمولا قیمت بالاتری نسبت به مدل های معمولی دارند.

مانیتور استوک دل بخریم یا اچ پی

مانیتورهای Dell و HP مهندسی شده، تولید می‌شوند و کیفیت نرم‌افزاری دارند تا نیازهای شما را برای سال‌های آینده برآورده کنند. مانیتورهای اصلی Dell معمولاً قدیمی تر از مانیتورهای اصلی HP هستند. البته تمیز یا خراشیده بودن مانیتور بستگی به میزان و نحوه استفاده از دستگاه دارد.

مانیتور لمسی استوک نیز ارزش خرید دارد زیرا نسخه آکبند با 5 برابر قیمت در بازار موجود است، تفاوت فقط در گارانتی و اقلام موجود است.

همچنین اگر می خواهید برای مانیتور، کیس استوک و کارت گرافیک خود و یا لوازم جانبی مانند کیبورد، ماوس و مودم با قیمت مناسب بخرید، نور استوک همراه شما خواهد بود.

یکی از انواع کیس استوک، کیس استوک i5 می باشد که برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کیس استوک i5 مطالب بیشتر را ا کلیک نمایید.

چطور مانیتور استوک سامسونگ بخریم؟

 سامسونگ یکی از شناخته شده ترین تولید کنندگان مانیتور است. نور استوک فروشنده انواع مانیتور استوک سامسونگ با تنوع بالا و قیمت مناسب می‌باشد. این مانیتورها در مدل‌های مختلف ارائه می‌شوند. سامسونگ هر سال مدل‌های جدید مانیتورهای خود را رونمایی می‌کند که به طور کلی در چند دسته‌ی مختلف قرار دارند. در خرید مانیتور استوک توجه شود که این مدل‌ها شامل اولترا واید که دارای انحنای صفحه نمایش، بازی که مخصوص گیمینگ و سرعت پاسخ‌دهی بالا و High Resolution که دارای بیشترین وضوح تصویر هستند دسته‌بندی شده‌اند.

این برند با توجه به کیفیت بالای محصولاتش انتخاب حرفه‌ای هاست. همچنین مانیتور های استوک سامسونگ در نور استوک (noorstok) دارای ضمانت سلامت و اصالت کالا هستند. اندازه نمایشگر مانیتورهای این Samsung با یکدیگر متفاوت هستند و کمترین آن‌‌ها 19 اینچ است. برخی از مانیتورهای استوک سامسونگ دارای اسپیکر و برخی از آنها فاقد بلندگو هستند.

مانیتور های استوک و دست دوم Samsung دارای پورت‌ها و خروجی‌ها متفاوت هستند. با این ویژگی می‌توانید نمایشگر خود را به دستگاه‌های مختلف متصل کنید. مانیتورهای کارکرده سامسونگ از پنل‌های مختلف پشتیبانی میکنند. IPS ،VA و TN انواع پنل‌هایی هستند که در ساخت مانیتورهای سامسونگ استفاده می‌شوند. هر کدام از این پنل‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند از این رو هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کرد.

با خرید مانیتور استوک و دست دوم Samsung (سامسونگ) از نور استوک کیفیت بالا و ارزانترین قیمت را تجربه کنید. محصولات استوک ما دارای ضمانت هستند. همچنین می‌توانید قبل از خرید با ما تماس بگیرید تا فیلم تست مانیتورهای سامسونگ برای شما ارسال شود.

خرید مانیتور استوک سامسونگ Samsung

مانیتور های سامسونگ به دلیل تبلیغات زیاد این برند نام آشنا علاوه بر گوشی موبایل از محصولات شرکت سامسونگ هستند که در اینجا بررسی نسبت به خرید مانیتورهای سامسونگ داشتیم.

جمع بندی نهایی پیرامون خرید مانیتور استوک سامسونگ SAMSUNG

جهت مشاهده بیشتر مانیتورهای استوک در برندهای مختلف از دسته مانیتور استوک در سایت نوراستوک ملاحظه بفرمایید.

همچنین بسیاری از کاربران هنگام خرید مانیتور استوک اقدام به خرید مینی استوک، کارت گرافیک استوک و … می نمایند که سایت نور استوک به عنوان یکی از مرجع های استوک در ایران به بهترین خدمات پس از فروش از جمله گارانتی محصولات در خدمت تمام مشتریان عزیز می باشد.

معرفی لپ تاپ استوک لنوو

 لپ تاپ استوک لپ تاپ هایی هستند که فصل فروش آنها در کشورهای خارجی به پایان رسیده است. به عبارت دیگر، شما نمی توانید لپ تاپی را بخرید که به تازگی بیرون آمده است. ممکن است هنگام خرید لپ تاپ استوک نتوانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید، اما قیمت پایین و مقرون به صرفه این موضوع را کمتر می کند.

این محصولات که در بازار به لپ‌تاپ‌های استاندارد اروپایی نیز معروف هستند، عموماً برای استفاده در بازارهای خارج از ایران تولید می‌شوند و مدل‌های آکبند این محصولات به دلایل مختلف از جمله عدم استقبال مشتری از قیمت‌های بالای آن‌ها، در همان سال تولید شدند. و موجود در بازار جهانی در کشور ما دیده نمی شوند. این محصولات پس از حداقل دو سال تولید، با کاهش قیمت مناسب وارد کشور می شوند و کیفیت بسیار خوبی دارند.

کسانی که تصمیم به خرید یک محصول موجود مانند لپ تاپ استوک دارند، به راحتی می توانند با در نظر گرفتن رتبه کیفی آن دسته محصول، یک انتخاب ایده آل داشته باشند. اما قبل از آن باید نکاتی را مد نظر قرار دهند و به توصیه های لازم برای خرید کالا به خصوص لپ تاپ موجود در انبار توجه ویژه ای داشته باشند.

 

آیا لپ تاپ استوک با لپ تاپ دست دوم یکی است؟

کلمه Stock در انگلیسی به معنای کالاهای ذخیره شده در انبار است. اما در فارسی به معنای کالای دست دوم است. به همین دلیل، ما همچنان معتقدیم که کالاهای مستعمل به عنوان استوک شناخته می شوند. اما چیزی که باید بدانید این است که اقلام موجود در انبار عموماً دارای مالکیت قبلی یا پیش مالکیت نیستند. بسیاری از شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی از روش خاصی برای جلب توجه استفاده می کنند. یکی از این روش ها فروش کالای مرجوعی است. مشتریان ممکن است به هر دلیلی از خرید پشیمان شوند و محصول را به فروشگاه برگردانند. در حالی که کالای مرجوعی به هیچ وجه کالای استفاده شده نیست. اما چون بسته باز است در انبار فروخته می شود. خرید این دسته از ملک یک پیشنهاد جذاب است که می توان آن را به عنوان ملک جدید خریداری کرد.

 

لپ تاپ استوک لنوو

لپ‌تاپ‌های استوک لنوو به دلیل پوشش نیاز طیف گسترده‌ای از کاربران و قیمت مناسب، جایگاه بسیار خوبی در بین کاربران دارد، به طوری که دومین لپ‌تاپ فروشنده کامپیوتر در جهان شده است. انواع لپ‌تاپ‌های لنوو معمولاً با حروف اختصاری معرفی می‌شوند، اما به طور کلی معروف‌ترین لپ‌تاپ‌های لنوو در دسته‌بندی ThinkPad قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی مختصر این مجموعه از بهترین مدل های لپ تاپ لنوو می پردازیم.

 

لپ تاپ های ThinkPad لنوو

لپ تاپ های ThinkPad معروف ترین سری لپ تاپ های لنوو هستند. این لپ‌تاپ‌های کاربردی در دسته لپ‌تاپ‌های تجاری/صنعتی دسته‌بندی می‌شوند، اما از آنجایی که سری‌های مختلف ThinkPads تولید شده‌اند و قادرند نیازهای کاربران را در حوزه‌های مختلف، از مصارف دانشجویی و اداری گرفته تا دارای صنعت و انتشار، پوشش دهند، این دسته از لپ‌تاپ‌های لنوو می‌توانند پرچمدار لپ تاپ های لنوو نامیده می شود.

این لپ تاپ های مستعمل لنوو اغلب دارای ویژگی هایی مانند ماژول حسگر اثر انگشت، ماژول رمزگذاری اطلاعات، مدیریت از راه دور (vPro) و... جالب است بدانید که محصولات لنوو دارای صفحه کلید انتخاب شده توسط منتقدین هستند که تجربه فوق العاده ای را با دکمه های نسبتا بزرگ مقعر به کاربران می دهد. با توجه به فضای اشغال شده توسط دکمه های بزرگتر، اکثر لپ تاپ های 13-15 اینچی در این دسته فاقد کیبورد شماره هستند. یکی از مهمترین ویژگی های لپ تاپ های ThinkPad مقاومت خاص بدنه آنهاست. لپ تاپ های سری لنوو با گذراندن تست استرس MIL-SPEC دوام خاص خود را ثابت کرده اند. محبوب ترین لپ تاپ های ThinkPad سری X، T، W، E، L، A، P و Yoga هستند.

 

لپ تاپ لنوو سری T

سری T را می توان پرچمدار لپ تاپ های ThinkPad دانست. این لپ تاپ ها با ویژگی های برجسته ای مانند کارایی و امنیت، توجه کاربران تجاری را به خود جلب کرده اند. قدرت عملکرد لپ تاپ های سری T به طور چشمگیری بالاست، بنابراین با اشغال فضای کمتر، به راحتی جای کیف های تجاری را پر می کنند. پردازنده های به کار رفته در این لپ تاپ های اصلی لنوو از جدیدترین محصولات شرکت های قدرتمند اینتل و AMD هستند. با توجه به اینکه سری T اغلب توسط کاربران حرفه ای استفاده می شود، کارت گرافیک این مجموعه جز در موارد استثنایی انحصاری نیست.

اما کارت گرافیک یکپارچه با پردازنده اصلی خود قابلیت اجرای برنامه های گرافیکی سبک، بازی های ساده و فیلم های مورد نظر کاربر را دارد. همچنین از نظر امنیت این لپ تاپ های مستعمل لنوو دارای مواردی مانند ماژول حسگر اثر انگشت، ماژول TPM و ماژول dTPM هستند. وزن برخی از لپ تاپ های سری T کمتر از 1.5 کیلوگرم است که به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی این کامپیوترهای قدرتمند را در هر مکانی حمل کنند. البته با توجه به سبکی این لپ تاپ ها، نقش بدنه کربنی مقاوم و عدم وجود درایو نوری داخلی را نباید دست کم گرفت. همچنین یکی دیگر از نکات مهم در ساخت این لپ تاپ ها وجود باتری با ظرفیت بالا است که به کاربران اجازه می دهد مدت زمان بیشتری از لپ تاپ خود در محیط خارجی استفاده کنند. صفحه نمایش این لپ تاپ ها از صفحه نمایش مات مبتنی بر فناوری IPS استفاده می کنند. به علاوه، کیبوردهای این لپ‌تاپ‌های استوک لنوو ضد نشت مایعات هستند.

 

لپ تاپ لنوو سری L

سری L مانند سری T دارای ویژگی هایی مانند قابلیت حمل آسان، صفحه نمایش مات 13 تا 15 اینچی، صفحه کلید با دکمه های مقعر و محافظ نشت مایع است، اما این سری لپ تاپ اورجینال لنوو با قیمت مناسب است. و رویکرد مقرون به صرفه در زیر تولید می شوند. در این لپ تاپ ها مانند سری T از پردازنده های گرافیکی اصلی و قدرتمند شرکت های اینتل و AMD استفاده شده است که از نظر قدرت پردازشی نیز پاسخگوی نیازهای شخصی، حرفه ای، حسابداری و دانشجویی می باشد. همچنین، این لپ‌تاپ‌های مورد استفاده Lenovo "سبزترین" لپ‌تاپ‌های Lenovo هستند. دلیل این نام گذاری را می توان در مصرف کم برق و استفاده از مواد بازیافتی در ساخت قاب های این لپ تاپ ها جستجو کرد.

 

در اینجا به چند سری از لپ تاپ لنوو پرداختیم، البته سری های دیگری مانند سری e ، سری a ، سری x ، سری w و ... وجود دارد. در سایت نور استوک فروش انواع محصولات استوک صورت می گیرد. یکی از این محصولات مانیتور استوک می باشد که برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید مانیتور استوک اینجا را کلیک نمایید.

معرفی مینی کیس استوک اچ پی HP 8300 Core i5

 مینی کیس استوک اچ پی HP 8300 Core i5

محصولات تولید شده توسط شرکت بزرگ و نام آشنای HP در تمام دوران فعالیت این شرکت بزرگ همیشه در شرایط عالی بوده که باعث شده تا این محصولات فروش بسیار خوبی داشته باشند و باید گفت که همیشه محصولات مورد استقبال قرار گرفته اند که یکی از دلایل اصلی فروش بالای محصولات این شرکت را باید کیفیت عالی قطعات مورد استفاده در ساخت محصولات خود ذکر کرد. این محصولات همواره روند صعودی داشته و در طول فعالیت شرکت تولیدی هرگز در لیست محصولات کم ارزش قرار نگرفته اند.

مهندسان این شرکت تولیدی همواره نیازهای کاربران را در تولید محصولات به صورت هوشمندانه می شناسند و برای رفع نیاز آن ها محصولی تولید می کنند. کاربرانی که این محصولات را خریداری و استفاده کرده اند، همواره از کیفیت بالای آنها رضایت کامل داشته اند. به همین دلیل است که HP به یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین شرکت های تولیدی در جهان تبدیل شده است.

خوشبختانه در کشور ما این شرکت توانست نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند به همین دلیل شاهد هستیم که کیس های این شرکت با سرعت بسیار بالایی در حال فروش هستند.

مینی کیس استوک خوش ساخت HP 8300 CORE I5 Mini Case دقیقا در لیست آن دسته از محصولات باکیفیت قرار می گیرد که از ابتدای عرضه به بازار توانسته اند فروش بسیار خوبی را به دست آورند و توجه کاربران را به خود جلب کنند. فروش خوبی در سرتاسر دنیا دارد و یکی از پرفروش ترین محصولات کمپانی بزرگ HP می باشد.

این مینی کیس بسیار زیبا و  خوش ساخت به گونه ای تولید شده است که کاربران بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و از کار با آن لذت ببرند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کیس استوک i5 اینجا را کلیک نمایید.

اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این رابط کاربری ساده به این معنا نیست که طراحی مینی کیس کاملاً ساده و پیش پا افتاده است، بلکه باید گفت که این مینی کیس جذاب رابط کاربری ساده ای دارد اما امکانات ایده آل و پیشرفته ای دارد.

این روزها مینی کیس ها توانسته اند دوباره جای خود را در دل کاربران باز کنند، به همین دلیل سازندگان سعی می کنند نهایت دقت و ظرافت را در ساخت این محصولات به کار ببرند تا محصولی ایده آل و خوش طراحی خلق کنند.به همین دلیل، کاربران گاهی اوقات برای خرید این محصولات مردد هستند. این تردید به این دلیل است که تنوع محصولات بسیار زیاد است و انتخاب یک مینی کیس ایده آل ممکن است کمی سخت به نظر برسد.

این مینی کیس کیفیت بسیار خوبی دارد و همین امر باعث شده از نظر کارایی در سطح بسیار بالایی قرار گیرد. این عملکرد ایده آل باعث می شود تا کاربران احساس خوبی در کار با آن داشته باشند.

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال محصولی با کیفیت هستید، این مینی کیس را به شما پیشنهاد می کنیم. در بین محصولات برقی همیشه کیفیت حرف اول را می زند و اگر کالایی را بخرید که کیفیت بالایی ندارد پس از مدت کوتاهی کار با آن قطعا دلسرد می شوید زیرا کار با محصول بی کیفیت با آن متفاوت است. مقاله ای که هیچ لذتی ندارد باعث رنجش کاربران نیز خواهد شد.

این مینی کیس با فروش بسیار خوبی که دارد به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت اچ پی شناخته می شود و این فروش بالا نشان می دهد که با یک محصول خوش ساخت مواجه شده ایم.

کاربرانی که به کارایی کیس خود توجه ویژه ای دارند، قطعا این مینی کیس را دوست خواهند داشت.

این مینی کیس خوش ساخت و محبوب دارای 4 گیگابایت رم است که در زمینه خود و با توجه به قیمتش یکی از بهترین هاست. این رم می تواند خدماتی فراتر از ژانر خود به کاربران ارائه دهد که نشان از کیفیت بالای محصول نیز دارد.

برای اطلاع از انواع کیس استوک و اطلاع از قیمت و نحوه خرید کیس استوک اینجا را کلیک نمایید.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد