در راهنمای خرید مانیتور دست دوم میخواهیم در مورد مانیتورهای فروشگاه صحبت کنیم و اینکه چطور یک مانیتور استوک را برای خرید انتخاب کنید. خرید بهترین مانیتورهای استوک می تواند هزینه خرید مانیتور را تا حد زیادی کاهش دهد اما با راهنمایی مناسب. ابتدا باید قبل از خرید صفحه نمایش ال سی دی دست دوم به نکاتی توجه کنید زیرا خرید کالای دست دوم ممکن است خطراتی داشته باشد و باید تا حد امکان این خطرات را به حداقل برسانید.

هنگام خرید مانیتور دست دوم باید به چند نکته مهم توجه کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید. به عنوان مثال آسیب فیزیکی تنها چیزی نیست که باید در نظر گرفته شود و چندین نکته اساسی دیگر نیز در هنگام خرید مانیتور کامپیوتر دست دوم مهم است.

از یک فروشنده مطمئن خرید کنید

از شخصی که تصمیم دارید ال سی دی دست دوم خود را بفروشید بخواهید رسید خرید مانیتور را در اختیار شما قرار دهد. همچنین اگر مانیتور همچنان تحت گارانتی است، کارت گارانتی خود را فراموش نکنید. همچنین قاب و لوازم جانبی مانیتور از جمله عوامل مهمی است که نشان می دهد مالک قبلی تا چه اندازه در نگهداری مانیتور حساس بوده است. اگر قصد خرید اینترنتی مانیتور LCD دست دوم را دارید حتما از طریق سایت های معتبر این کار را انجام دهید. به خصوص وب سایت هایی مانند ایمیل که سیاست های خاصی برای محافظت از خریدار و فروشنده دارند و در صورت مغایرت با مشخصات اعلام شده توسط فروشنده، می توانند وجه شما را بازپرداخت کنند.

قیمت مانیتورهای دست دوم

همیشه قبل از خرید یک کالای دست دوم، مانند یک مانیتور بازی دست دوم، قیمت را بررسی کنید. شما می توانید قیمت مدل جدید مانیتور را دریابید و سپس از طریق آگهی های دیگر قیمت نمونه کارکرده را دریافت کنید. نکته اصلی این است که یک مانیتور گران قیمت همیشه انتخاب قابل اعتمادی نیست، زیرا قیمت پایین می تواند نشانه ای از آسیب یا معیوب بودن مانیتور کامپیوتر موجود شما باشد.

عمر و کیفیت مانیتورهای استوک

نکته بعدی در این راهنمای خرید مانیتور دست دوم برای اکثر قطعات الکترونیکی نیز معتبر است و آن طول عمر دستگاه است. تا حد امکان سعی کنید از مدل های قدیمی که مدت زیادی کار کرده اند دوری کنید زیرا احتمال خرابی در این گونه مدل ها بیشتر است. بهتر است مانیتورهای نو و دست دومی خریداری کنید که بیش از 3 سال عمر ندارند. اگر عمر مفید مانیتور بیش از 4 یا 5 سال است، بهتر است روی آن شرط بندی نکنید یا در صورت انجام، خطر خرابی را در نظر بگیرید.

تنظیمات مانیتور را بررسی کنید

در برخی از مانیتورهای دست دوم، اگر تنظیمات را تغییر دهید، مانیتور دچار مشکل می شود. می توانید تنظیمات خود را برای پیشگیری تغییر دهید. مثلا تنظیماتی مثل روشنایی، کنتراست و حالت های مختلف را فعال کنید و ببینید آیا تغییری در صفحه نمایش وجود دارد یا خیر؟

ظاهر مانیتور را بررسی کنید

ظاهر مانیتور می تواند چیزهای زیادی در مورد شخصی که آن را در دست دارد و همچنین خود مانیتور به شما بگوید. مراقب خراشیدگی، خوردگی و سایر آسیب ها باشید. همچنین پورت های مانیتور و کابل های آن را حتما تست کنید و از کارکرد آن ها مطمئن شوید.

در فروشگاه نوراستوک میتوانید اطلاعات بیشتر در زمینه مانیتور دست دوم به دست آورید.