هارد استوک و خرید لوازم جانبی کامپیوتر در فروشگاه نور استوک بدون مشکل امکان پذیر است. ابتدا با کلمه Hdd آشنا شوید. معرفی این کلمه در آگاهی مردم از استفاده از هارد تاثیر زیادی دارد.

این کلمه به معنای هارد دیسک است. یکی از حساس ترین قسمت های کامپیوتر هارد دیسک است. اطلاعات سیستم عامل، فایل های شخصی، برنامه ها و سایر اطلاعات روی هارد دیسک قرار می گیرد.

وظیفه این نوع هارد دیسک ذخیره سازی دائمی اطلاعات است. تمام اطلاعاتی که می خواهید ذخیره کنید ابتدا در هارد دیسک ذخیره می شود. این اطلاعات تا زمانی که بخواهید آن را حذف کنید در بخش ها باقی می ماند.
البته ممکن است شرایط مکانی نیز بر تخریب این داده ها تأثیر بگذارد.

این نوع هارد دارای قطعات و اجزای مختلف می باشد. هنگامی که آنها در کنار یکدیگر قرار می گیرند، می توانند داده ها را ذخیره یا انتقال دهند.
یک کنترلر مرکزی در هارد دیسک وجود دارد. این قسمت می تواند بازوی مکانیکی را کنترل کند.

این قسمت به عنوان مغز هارد دیسک در نظر گرفته می شود که می تواند قسمت های مختلف هارد دیسک را که وظیفه هارد دیسک را بر عهده دارند کنترل کند. این قسمت از دقت و توجه بالایی برخوردار است.

این قسمت باید به عنوان رابط با سایر قسمت های کامپیوتر عمل کند و با آنها ارتباط برقرار کند و دستورات ارسالی از قطعات را به هارد دیسک هماهنگ کند تا اطلاعات به خوبی منتقل شود.

 

هارد استوک و بخش های توان مکانیکی 
 

کار اصلی این بخش بر روی برخی از نکات مورد نظر است. قسمت مکانیکی  می تواند از مرکزی ترین نقاط دیسک به جانبی ترین قسمت ها برود. برای هر دیسک دو بازوی مکانیکی با سر هد وجود دارد.

این قطعه با استفاده از بازوی مکانیکی حرکت داده می شود. وظیفه این بخش نوشتن و خواندن داده ها است. به عنوان کدهای باینری صفر و یک در بخش های بسیار کوچک موجود روی دیسک. زمانی که کنترلر وظیفه ذخیره سازی داده ها را دارد.

وقتی می خواهد داده ها را بخواند یا اگر می خواهد داده ها را بنویسد. مقداری را در بخش های ایجاد شده توسط کنترل کننده مرکزی و با دنباله کد باینری منطقی معادل 0 و 1 ارائه می دهد.

 

هارد استوک و بخش دیسک را بشناسید


این صفحه داده ها را به صورت صفر و یک در تکه های بسیار کوچک ذخیره می کند. آنها قطعات بسیار کوچکی به نام سکتور هستند و می توانند یک بیت را ذخیره کنند.

اندازه هر یک از این قسمت ها حدود 846 نانومتر است. معمولا در هر هارد دیسک های بی شماری در صفحه دیسک وجود دارد.
این صفحه نمایش ها از شیشه یا سرامیک ساخته شده اند و به صورت مغناطیسی عمل نمی کنند.

 

موتور چرخاننده هارد دیسک


این بخش فقط وظیفه چرخاندن دیسک ها را بر عهده دارد. با این حال، بخش head می تواند داده ها را در نقاط مختلف صفحات مغناطیسی بخواند و بنویسد.

 

هارد دیسک ها چگونه کار می کنند؟
 

دستورات با داده هایی که ارسال شده یا داده هایی که در رابطه با کنترل کننده دیسک دریافت شده اند بیان می شوند. به این معنا که هارد دیسک را می فهمیم که در آن دستور داده شده و داده ها کجا هستند.

این عملیات خواندن و نوشتن زمانی انجام می شود که سیستم عامل نیاز به ذخیره داده یا دریافت داده با هر یک از سخت افزارها داشته باشد. دیسک کنترل فعال شده و فرمان مورد نظر را به کنترلر مرکزی ارسال می کند.

حال این قسمت یعنی قسمت کنترل کننده مرکزی وظیفه ارسال بازوی مکانیکی هد را به قسمت های مختلف دیسک بر عهده دارد. زیرا داده های فایل را می توان در قسمت های مختلف دیسک ها ذخیره کرد. بنابراین بازوی مکانیکی قادر است بین قسمت های مختلف پلاتر حرکت کند.

اکنون بخش head این وظیفه را بر عهده دارد که با پرداختن به کارهایی که به این دستگاه سپرده شده است، یعنی عملیات خواندن و نوشتن داده ها، کار خود را در بخش فیزیکی آغاز می کند.

در مواردی که دیسک کنترل فرمان خواندن نوشتن را دارد. در این حالت هد وظیفه دارد داده های مغناطیسی صفر و یک را در قسمت های مختلف دیسک قابل خواندن کند.

به این ترتیب قدرت کنترل کننده مرکزی برای ارسال خوانش های آهسته داده ها به گونه ای انجام می شود که مکان های موجود در داده ها را به صورت سنسور تشخیص می دهد.

پس از آن کدهای معادل صفر و یک را برمی گرداند. پس از آن، کنترل کننده مرکزی داده های خوانده شده را به دیسک کنترل برمی گرداند تا بتوان آنها را پردازش کرد.

قیمت این محصول پایین بوده و سرعت بالایی نسبت به قیمت دارد. یکی از ویژگی های هاردهای داخلی اصلی مقاومت ضعیف آنها در برابر شرایط محیطی مانند ضربه و احتمال از بین رفتن اطلاعات نوشته شده از جمله دیگر ایرادات هارد اینترنال است.

با این اوصاف، این هارد دیسک ها پرکاربردترین حافظه های جانبی هستند و مناسب ترین حافظه برای ذخیره سازی داده ها به صورت معمولی و ارزان هستند.

شما می توانید با خرید محصول موجود در انبار، قیمت را به پایین ترین سطح برسانید و بقیه پول خود را صرف خرید لوازم جانبی دیگر کنید.

ما مشخصاتی را که باید در هنگام خرید هارد دیسک در نظر بگیرید را برای شما آورده ایم. ممکن است خرید هارد اینترنال برای برخی افراد سخت باشد و دلیل آن این است که معیارهای مهمی را که هنگام خرید این دستگاه با آن مواجه می شوند، نمی دانند. یکی از این ویژگی ها اندازه و نوع هارد دیسک است.

هارد دیسک ها با اندازه ها و انواع مختلفی در بازار عرضه خواهند شد که ممکن است مصرف انرژی حافظه کش متفاوت و سایر مشخصات داشته باشند. یکی از گزینه هایی که هنگام خرید هارد باید در نظر بگیرید نوع و اندازه آن است.

ظرفیت هارد دیسک نیز مهم است. ظرفیت هارد دیسک بسته به نیاز شما متفاوت است. اگر کار شما سبک است، نیازی به استفاده از هارد دیسک های حجیم ندارید.

همین هارد دیسک ها با حجم کم هم می توانند به شما کمک کنند و به جای هارد دیسک با حجم بالا می توانید روی معیارهای دیگر تمرکز کنید. در صورت نیاز به سرعت بیشتر، سرعت چرخش هارد دیسک برای افراد عادی با سرعت 7200 دور در دقیقه مناسب است. شما باید هزینه بیشتری بپردازید، اما برای کاهش هزینه خرید این دستگاه می توانید موجودی این دستگاه را تهیه کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولات استوک در زمینه قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر در فروشگاه نور استوک اینجا را کلیک کنید.