انواع گچبری پیش ساخته و محصولات مربوط به آن از گچ و آب با درجات سختی متفاوت بسته به دوام مورد نیاز ساخته می شود. گچ یک مصالح ساختمانی همه کاره است که می تواند عظمت و زیبایی فوق العاده ای را به دکوراسیون منزل شما ببخشد. ابزارهای گچ کاری از پیش ساخته شده غیر خطرناک و غیر قابل احتراق هستند.


لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد یک یا دو سبک مختلف با هم ادغام می شوند و طرح جدیدی را ارائه می دهند. برخی از پرفروش ترین انواع گچبری پیش ساخته عبارتند از:

  •  گچبری نقش برجسته
  • گچبری زبره
  • گچبری پته
  • گچبری مشبک
  • گچبری لایه ای
  • گچبری توخالی و توپر
  • گچبری کشته بری
  •  گچبری تخمه بری

در ساخت و تولید گچبری گنبد مدل های متنوعی از ساده تا رنگارنگ وجود دارد که بسته به نوع سفارش و سلیقه مشتری، نوع دکوراسیون، فضای نصب مورد نظر و قیمت به فروش می رسد. علاوه بر این، این محصول دارای کاربردهای متنوع و گسترده ای است و قابلیت نصب در فضاهای مختلف را دارد.

یکی از آثار مهمی که در آن از گچبری گنبد به زیبایی استفاده شده است گنبد علویان در شهر همدان می باشد.

گچبری گنبد علویان در همدان

در دوره سلجوقیان عموماً استفاده از گچ در داخل بنا متداول بوده اما گاهی در خارج از بنا نیز دیده می شده که در خاطره گنبد علویان کاملا مشهود است. این بنا تنها بنایی است که در سرتاسر فضای داخلی خود دارای تزئینات گچی و کتیبه های گچی با خطوط کوفی و ​​نسخ است.

بخش های بسیار زیبایی از گچبری در قسمت بیرونی ساختمان به ویژه در ورودی ساختمان قابل مشاهده است. فضای فوقانی از طاق ورودی بقعه تا لبه قاب مستطیل شکلی که ورودی بقعه را می پوشاند با تزئینات گچبری به سبک رهشته و نقوش چسبناک و گیاهی به شکلی بسیار زیبا و غنی تزیین شده است.

 اوج تزیینات گچ بری را می توان در ضلع جنوبی بنا در محراب مشاهده کرد که ترکیبی از روش ها و تکنیک های مختلف گچ بری از جمله؛ نقش برجسته، برجسته، خشن و همچنین با استفاده از نقوش و نقوش مختلف هندسی، نباتی و لزج، یکی از زیباترین و هنرمندانه ترین محراب های معماری اسلامی ایران را به وجود آوردند.

آرامگاه علویان در شمال غربی شهر همدان به دلیل تزیینات زیبا و نفیس آجری و گچ بری گنبد در دوره سلجوقی، یکی از آثار ارزشمند به جا مانده از این دوره تاریخی و هنری به شمار می رود.

دانستنی در مورد گچبری گنبد پیش ساخته

به منظور سهولت در گچ کاری و گچ بری ساختمان یا فضای مورد نظر از انواع الگوهای پیش ساخته گچ بری استفاده می شود. در تولید این نوع گچ کاری با استفاده از گچ و ابزار خاص، قالب های گچ تهیه شده با گچ فشرده با مواد اولیه دیگر ریخته می شود. این محصول مدل ها و طرح های بسیار متنوعی دارد و با استقبال خوب مشتریان مواجه شده است.

گچ، پلی اورتان، فوم های فشرده پلی استایرن و برخی محلول ها و مواد شیمیایی از جمله مواد اولیه مورد استفاده در تولید گچ پیش ساخته هستند. قطعات مورد نظر با چسب های مخصوص در مکان های از پیش تعیین شده چسبانده می شوند. این چسب ها دارای استحکام و درصد چسبندگی بسیار بالایی هستند.

گچ کاری سقف یکی از پرکاربردترین کاربردهای گچ بری سقف پیش ساخته می باشد که در آن از انواع طرح ها در سقف استفاده می شود. بسته به ارتفاع سقف، میزان نور و وسایل در نظر گرفته شده و دکوراسیون داخلی می توان از طرح های مختلف کلاسیک یا مدرن استفاده کرد. نور مخفی که در میان المان های گچی ایجاد می شود جلوه زیبایی به سقف اتاق ها می دهد.

خرید مستقیم و حذف واسطه های گچبری گنبد منجر به قیمت نهایی مناسب می شود. امروزه تولید گچبری های پیش ساخته به دلیل تقاضای زیاد برای این محصولات گچبری در بازار افزایش یافته است و در صورت خرید مستقیم از تولیدکنندگان از نظر اقتصادی مناسب تر خواهد بود.

از جمله راه های مختلف بازاریابی گچبری پیش ساخته در بازارها، فروش و توزیع مستقیم است که مزایای بسیاری دارد. در این روش تجاری، اکثر مشتریان از فروشگاه های اینترنتی استفاده می کنند که محصولات را با قیمت کارخانه عرضه می کنند. اما قیمت ها به نفع خریدار کاهش می یابد که می تواند باعث تشویق خریداران و افزایش کمیت تولید شود.

هم اکنون می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق خرید اینترنتی خریداری کنید و یا مشخصات گچ پیش ساخته مورد نظر خود را در اختیار تولید کنندگان و فروشندگان قرار دهید تا محصول مورد نظر را در اختیار شما قرار دهند.