گچ کاری که در قسمت های مختلف خانه شما انجام می شود با گنجاندن نور مخفی در آن جلوه بهتری به خود می گیرد. گچ کار ماهر تیم گچبری پرشین که برای انجام گچ کاری و نورپردازی سقف در محل حاضر می شوند، طرح های مورد نیاز استفاده از نور مخفی را در قسمت های مختلف گچ کاری نهایی به شما پیشنهاد می کند که در نهایت یک کار زیبا دریافت خواهید کرد.

یک طرح خاص و اختصاصی برای گچ کاری نور مخفی سقف طرحی است که شما شخصا طراحی می کنید و اجرای این طرح را از گچکار می خواهید. یکی از الگوهای پرطرفدار برای پوشاندن نور مخفی ساختمان، استفاده از نقوش اشکال یا گل و ... است.

البته به جای گچبری نور مخفی سقف در مرکز سقف، می توانید از طرح های اجرا شده روی لبه نیز استفاده کنید. یکی از مزایای گچ بری سقفی نور مخفی در دکوراسیون منزل مقرون به صرفه بودن و ایجاد زیبایی و جلوه منحصر به فرد برای محیط خانه است. این کار معمولاً به دو صورت سنتی و مدرن انجام می شود که در طرح و نقش با هم تفاوت دارند زیرا در نوع مدرن سادگی اهمیت بیشتری دارد و در نوع دیگر از الگوهای زیادی استفاده می شود.

انواع گچبری نور مخفی سقف

گچبری نور مخفی سقف دارای نقوش مختلفی می باشد که در ادامه به نقش های گچ سقفی پیش ساخته با طرح های کلاسیک و مدرن، حاشیه و زمینه پرداخته می شود. نوع کلاسیک عمدتا برای نشان دادن طرح های تاریخی استفاده می شود که بر خلاف آنها نوع مدرن بیشتر برای افراد به روز کاربرد دارد و در بین این گونه افراد طرفداران زیادی پیدا کرده است.

طرح خاص و مدرن

این سبک قبل از اجرا و با کمک گچ بری توسط شما طراحی و برنامه ریزی شده و سپس مطابق سلیقه شما عمل می کند. البته لازم به ذکر است که این سبک عمدتاً برای ستون و سرستون استفاده می شود.

طرح زمینه ای

این سبک بیشتر شبیه به این است که می توانید نظم را در آنها ببینید و مانند قاب هستند. انواع طرح ها و نقش های گل و تذهیب و ... در این سبک به چشم می خورد. در این مدل علاوه بر سقف، از گچ بر روی دیوار نیز استفاده شده است.

طرح حاشیه ای

این سبک همانطور که از نامش پیداست برای تزیین حاشیه ها استفاده می شود. طرح های نقش و نگار مدرن در این سبک هستند. این طرح یکی از پرطرفدارترین و پرطرفدارترین پلن ها به حساب می آید.

استفاده از منابع نوری رنگی و عریض در نقاط مختلف سقف نه تنها باعث بزرگتر جلوه دادن محیط می شود، بلکه فضا را بسیار دلپذیر می کند. نورپردازی خطی یکی دیگر از روش های استفاده از نور مخفی در سقف است که در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نور مخفی سقف کاذب

استفاده از طرح های مختلف سقف کاذب مانند رابیتس و کناف در نورپردازی سقف به یکی از رایج ترین روش های اجرای نور مخفی تبدیل شده است. اجرای هر یک از مدل های ارائه شده با نیازهای کارفرما تطبیق داده شده و قابل ترکیب می باشد.

نور مخفی در سقف قسمت های مختلف ساختمان مانند پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و ... کاربرد زیادی دارد. بنابراین امروزه انتخاب بسیاری از پیمانکاران و کارفرمایان برای روشنایی فضا، نور مخفی است.

نکته بسیار مهم در نورپردازی سقف مخفی توجه به استانداردهای روشنایی بر اساس مبحث 13 مقررات ملی ساختمان است. در واقع با توجه به روشنایی کم نور پنهان، لازم است از سایر ابزارهای نورپردازی در فضای ساختمان برای داشتن نور کافی استفاده شود.

استفاده از شابلون های سقفی یکی دیگر از روش های اجرای نور مخفی است که در ترکیب با سقف های کاذب طرح های بسیار زیبا و دلنشینی ایجاد می کند. این مدل در مقایسه با سقف های کشسان زیباتر و در عین حال موثرتر به نظر می رسد. زیرا حالتی سه بعدی در سقف ایجاد می کند.

مدل های نور مخفی خطی سقفی

استفاده از نور خطی راه دیگری برای اجرای نور مخفی است. در این روش نه تنها با استفاده از سقف کاذب بلکه باکس نوری می توان طرح های بسیار زیبایی برای نور مخفی سقف ایجاد کرد. لامپ ها و وسایل مورد استفاده در این روش در طرح های مختلفی عرضه می شوند. برای اجرای چراغ سقفی مخفی از انواع چراغ های رشته ای (ریسه های نوری) در رنگ ها و طرح های مختلف استفاده می شود. این الگوی نورانی این تصور را به مخاطب القا می کند که منبع نور وسیعی در زیر سقف پنهان شده و از طریق شیارهای خطی نفوذ می کند.

در این مقاله سعی کردیم که در مورد گچبری نور مخفی سقف توضیحاتی بیان کنیم. گچبری روشهای مختلف و انواع گوناگونی دارد یکی از این روشها گچبری مدرن است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد گچبری مدرن در سایت گچبری پرشین لینک زیر را دنبال نمایید.

https://gachboripersian.ir/%DA%AF%DA%86%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86-2/